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fish skin diseases. guia em ingles

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Ramon Brescovici
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fish skin diseases. guia em ingles

#1 Mensagem por Ramon Brescovici »

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When seeking online help in diagnosing a fish disease or parasite, I have found that a great deal of time is spent trying to properly describe the problem to where others can be of help. Since a good many fish diseases do not give you, or the fish, a great deal of time to waste discussing for days what possible issues are effecting the fish, I have done my best to put together a pictorial guide in the hopes that it will allow you to better identify exactly what is ailing your fish.
If you are able to identify a disease or parasite on your fish, and have a good photograph, please submit it for use within this webpage in order to allow others a better chance at correctly diagnosing the same problems you have encountered. To do so, please use my contact page. Thank you.


Also available for corals
CORAL DISEASES & PARASITES







Generally,the oceans can be considered a somewhat stable environment that experiences limited fluctuations within its water parameters, such as salinity, pH and temperature. It is due to the upper and lower limits encountered on a typical tropical reef that most of its inhabitants are unable to tolerate any extremes that may occur above or below their normal swings.
As such, we must ensure that our aquariums do not experience rapid or extreme differences to what can be found in a natural tropical environment. When we transfer creatures from their native habitats to aquariums, we must consider that everything must be within their naturally occurring tolerances, there is little room for error. The following concerns should be taken into account when maintaining your aquarium and with the stocking of its inhabitants.

Please take into consideration -

1 - Water quality. This area of aquarium keeping is of great importance for obvious reasons and covers a wide range of parameters which you must become familiar with and able to provide to the occupants of your aquarium. Providing the proper environment is of course critical to the health of any organism placed within our aquariums. When your fish encounter a problem, the quality of their water should be the first item on your check list as to possible causes of poor health.

2 - Compatibility. Many reef fish such as the damsels and angelfish are territorial, vigorously defending either an individual or a pair's territory against all other fish, especially con specifics. This behavior, essential on a highly populated reef, may cause problems in the confines of small aquariums, stressing not only the other tank inhabitants, but also the territorial individuals themselves who will be unable to drive the "interlopers" from their territory. An alternative lifestyle is that of shoaling where the fish congregate in large schools thereby reducing the chances of an individual being predated, but also helping to maximize the use of certain food resources and to increase the opportunity for male-female interactions for spawning. A classic example of these would be the Anthia and Chromis species. However due to the low stocking densities of marine aquaria, the relatively high price of individual fish, and the tendency for many aquarists to want "one of each" these fish are rarely kept in the correct social numbers or groupings.

Not only must we consider the compatibility between fish species, we must also take into account other various life forms that are commonly kept within a reef setting. Many anemone species are very capable of capturing and consuming fish. There are many coral species that have powerful stinging capabilities as well, while not usually a problem for most fish, it can become a health issue if a fish picks an area to spend the night that is within stinging reach of any number of corals. While the stings themselves may not kill the fish, they can open wounds which are then easily invaded by other pathogens such as bacteria. In larger tanks, this occurance of being stung is very rare since there is usually ample rock that provides caves / crevices well out of reach of corals that are usually placed on top of the rocks and towards the front of the aquarium. In small aquariums, the risk becomes greater as space becomes a premium.

A foxface that has slept a little too close to a coral. Which the fish should then be placed within a quarantine type tank and treated with an appropriate antibacterial medication to prevent infections. The landscape of the show aquarium should also be arranged to remove any corals or anemone that may pose such dangers to fish during the night.

3 - The vast majority of marine fish and invertebrates are wild caught. This means that they all come with a certain amount of baggage in the form of parasites, bacteria, viruses and the like, which all wild fish carry and live in balance with.
If we take all the above into consideration we can see that there is a recipe for disaster. If one buys an apparently perfectly healthy fish, if it is wild caught, one must assume that it will be carrying something somewhere and there is little that can be done about it, and the fish must be placed into quarantine for observation.
Certain treatments actually cause problems such as penicillins inducing blindness in clownfish, whilst many diseases have no known cure as yet. What we have got some control over is the environment within the aquarium. With correct husbandry techniques we can maintain the water quality at its optimum, feed the right foods and provide the correct social environment such that the fish are able to function at their best and will be able to control any unseen or unknown pathogens with their own immune systems.




Temperature. - This should be as close to the fishes' natural environment as possible. Fish (and invertebrates) are ectotherms reliant upon heat from their surroundings to support their metabolic processes. At low temperatures their immune systems are compromised, as are other processes such as their metabolism, digestion and drug absorption.Excessive high temperatures will reduce the oxygen holding capacity of the water and stress the fish.
When using treatments, it has been shown that lower temperatures (76-78) increases the effectiveness of anti-bacterial medications as well as slowing down the growth rate of bacteria as well as possibly slowing down the reproductive rate of some parasites. These lower temperatures should not be maintained any longer than necessary for treatment.

Salinity - The water surrounding a marine fish is more concentrated than the body fluids of the fish and so osmosis constantly draws water from the fish. This is why Hypo salinity during quarantine (only do so for fish only) reduces stress on fish since their bodies do not have to work as hard against osmotic pressures.
To prevent dehydration, saltwater fish must drink, with the salt that they imbibe being excreted via the mucus secreting glands of the skin,in the feces, but primarily from the kidneys and the gills. Sudden raising of the salinity will dramatically upset this delicate balance stressing or even killing the animal. Please DO NOT lower your aquarium's salinity level below normal in the mistaken belief that in doing so is good for the fish over the long term, it is harmful to the fish, causing kidney failure.

Oxygen level - The amount of dissolved oxygen is determined by the atmospheric pressure, the temperature and the salinity. Extreme temperature or salinity will reduce oxygen levels, often to dangerous levels.

pH - Saltwater has a pH of around 8.0 to 8.3, and has a significant intrinsic buffering capacity. However CO2 and other metabolic byproducts from the aquarium inhabitants will tend to reduce the pH.
This will to some extent be resisted by the normal buffering mechanisms but these can be exhausted allowing a rapid fall in pH. In tanks with a heavy algal growth, during the period of illumination the opposite may occur where all the available CO2 is utilized; bicarbonates are then used for photosynthesis resulting in the precipitation of carbonates and a rise in pH. This is why it is important to take your pH test at the same time of day/night each time you take a test. Running your sump's refuge area's light on an opposite cycle of the main tank can reduce this pH swing between daytime and night time.

Environmental Toxins - These include ammonia, nitrite, heavy metals, chlorine and chloramine. Ammonia is particularly important because at the high pH of marine aquaria it is mostly in the more toxic form of NH3.
Should one be correcting after a fall in pH, bear this in mind because as you raise the pH a significant amount of ammonia present will convert to the toxic NH3. Of the heavy metals, copper is probably the most important because it is toxic to invertebrates at low concentrations and to fish at higher concentrations, yet it is an important constituent of many off the shelf medications. Copper can bind to rock work in the aquarium, only to be slowly released at a later date, a fact which can result in invertebrate die-offs some time after copper containing medications were last used. Fortunately copper test kits are readily available.

Another area of concern is within the outer environment of the fish, namely the room / air that the aquarium is in. I have heard of many cases of having entire livestocks killed by the inadvertent use of any number of chemicals, solvents, smoke, aerosols and paint fumes either within the room, the house and even something as simple as the neighbor spraying his yard with pesticides, as well as having cleaning chemicals dropped into the aquarium while cleaning.
The top of an aquarium should never be used as a shelf to put your cleaning solvents, soaps, foods or additives on while you go about your chores. An accident waiting to happen is putting it mildly. You should take your aquarium into consideration when using such items.

Clownfish HyperMelanization - This seems to be a common occurance with clownfish that host corals. I assume that since clown fish's skin is adapted to dealing with the stinging power of anemones, the darkening of the skin is a response in trying to deal with the foreign mucous and stings of corals. I have never seen this condition become a problem for the fish and they seem to do just fine.



Nutrition - (Article has coral feeding needs also) Probably one of the biggest causes of problems developing within fish
It is extremely important to study the fish species you have in mind for your tank BEFORE you get it. If a fish is not receiving its proper food source(s) it is most likely not receiving its proper nutrition, which will weaken the fish thus making it much more susceptible to opportunistic diseases.
If a fish has a specific diet, such as algae, or copepods, you must ensure you can provide that diet well before you get the fish. For those fish that require live food but have been known to be trained to eat prepared foods, the training is much easier to accomplish within a quarantine type setting.
If you have its original food source available to supplement its feeding with during the training, in the event it does not take to the prepared foods it will not starve to death. Keep in mind also that in your attempts to feed a finicky eater, you may well also be polluting the tank causing water quality issues which can lead to another susceptibility issue. Frequent testing of the water should also be done.

Photo by Aldwin Jason


Acclimation Stress - Often confused with an internal bacterial disease which appears very similar, the improper acclimation of marine fish can cause capillary congestion leading to the rupture of the capillarys through sudden exposure to higher salinity levels. This is most often seen with newly purchased fish that have not been acclimated very slowly, as in days long periods to higher salinity or when replacement water is above the aquarium's salinity when performing a large water change. As long as the fish is eating properly and it develops no other problems, it should heal in due time and recover. If the fish develops such red markings in the absence of salinity changes then I would suspect a bacterial infection due to poor water quality and the fish should be removed and treated by feeding it an anti-bacterial laced food while taking steps to get the organic levels of the aquarium under control.





EARLY WARNING INDICATORS - Most of us, once we have kept fish for awhile can tell when they are not feeling well, sadly though, by the time we do notice something is wrong, it may be too late since fish will appear or act as normal as possible for as long as possible, which I feel is a natural survival technique, since within the wild, any fish that shows any sign of weakness is quickly singled out for predation. Thankfully though, there are visible signs that we can watch for and take action before it does become too late.
A few things to be aware of or watch for:
- Loss of appetite, common among newly acquired fish due to stress, but if a normally active feeder stops, then it may be a sign of things to come.
- Discoloration , not to be confused with a fish's catatonic state in the dark or when frightened.
- Rubbing against objects, usually a first indication of a skin irritation / infestation.
- Rapid breathing , usually indicates an infestation of the gills which can inhibit oxygen exchange, it can also be water quality related, such as high ammonia levels or lack of aeration.
- Lack of movement, if the fish remains in one spot, resting on the bottom or hanging out near the surface can indicate an illness.
- Clamped fins, keeping its fins laid down or held closely to its body.
- Mucous or other obvious signs such as spots, specks or growths appearing on the skin or fins of the fish.
- Droppings that are out of the ordinary, undigested food, blood or otherwise abnormal in appearance.


A first-aid kit for saltwater aquariums
(provided by about.com)


For all of us who keep marine fish as pets, we should be prepared to be able to treat for any diseases and parasites that may be encountered. Finding out that your pet has a problem and having to wait for a store to open or a shipment to arrive can frequently cause the death of the fish.
Many pathogens are very quick acting and do not allow us to wait. As such, here is a basic first aid kit that we should all keep on hand and of course, stored safely just as you would any medication or hazardous chemical.
I would also like to suggest that you check with your local veterinarians if any of them have experience with treating fish, besides being able to do skin scrapings and culture for the results, thus giving you an accurate diagnosis, they can also prescribe medications not normally available through store outlets.

- A quarantine tank and all associated equipment standing by for immediate set up and use.
- Assorted measuring devices such as old unused, marked test kit vials, plastic syringes.
- A refractometer to accurately test the salinity since the use of hypo salinity is of great use to us. - Dipping containers / bowls.
- Copper test kits.
An assortment of medications to include but not limited to :
- Formalin 3 - Treats and cures a wide variety of bacterial, fungal and parasitic problems, for some parasites, such as brooklynella, this is the only effective treatment.
- Cupramine - a copper based product useful against marine ich and marine velvet.
- Maracyn 2 - an anti-bacterial product.
- Malachite green - effective anti fungal product.
- Methylene blue - useful with freshwater dips.
- Neomycin - anti bacterial.
- Pipezine - dewormer.

At the bottom of this page is a list of a wide range of medications available, having an assortment of products available on hand will increase your choices of treatment plans.






Please note: Be very careful with your medication / treatment plan as scaleless fish do not tolerate various chemicals.

Cryptocaryon irritans (Marine Ich) Usually billed as the marine equivalent of white spot, the parasite usually presents itself initially by causing a loss of appetite, some skin irritation and minor respiratory distress.
Closer investigation will reveal pinhead-sized white to gray nodules. The parasite causes excessive irritation resulting in reactionary growth of the skin surface, these growths are what you see as very small white spots.The parasite is highly infectious and often fatal within three to five days.
The life cycle is complex and will continue in the aquarium until all the fish are either dead or develop a partial immunity. Do not confuse this parasite with the brooklynella parasite which may cause similar skin reactions seen after the first indicators of brooklynella, which are cloudy eyes and excessive skin mucus being produced. Please see the link provided.




Amyloodinium Also known as Velvet. This is a rapidly progressing disease which starts off at the gills and so shows initially as respiratory distress but will then spread out across the skin.
Signs include respiratory distress, skin rubbing and erratic swimming. Without treatment death can occur within two days of respiratory signs. This is an additional link concerning identification and life cycle. Hypo Salinity treatment is not effective.




Turbellarian or "black ich" is caused by one or more genus of flatworm, with distinct life cycles as you see with the true marine ich. The only obvious signs of this parasite are the dark spots which is a skin reaction of the fish being attacked by the parasite and is not the actual parasite. As you can see in the below photo, this flatworm parasite can also infest other invertebrates such as this yellow sea cucumber. Yet another very good reason to quarantine everything before it goes into your main aquarium system.




Brooklynella - Similar in appearance to Uronema, these protozoa seem to be increasing in importance. The infections are initially confined to the gills but eventually will spread causing tissue irritation and skin slough producing ulcers.
Fish become lethargic and secrete excess mucus. Death can occur within twelve hours from toxins released by the protozoa. First indicators can include heavy breathing, cloudy eyes, excessive mucus and Ich like lesions. This parasite must be dealt with very quickly!!




Cryptosporidium nasoris is a coccidian protozoan which attach to the lining of the guts of fish. Hoover et al. (1981) described this species from 8-cm long naso-tang, Nasolituratus Bloch & Schneider originating from a pet store in the USA and kept within a marine aquarium.
Histological examination and electron microscopy of intestinal mucosae revealed organisms resembling members of the genus Cryptosporidium. Infected fish show emaciation, loss of appetite, regurgitation and droppings with undigested food in them.
Other coccidia can invade the gall bladder, liver kidneys and even the gonads, effectively neutering the fish. Over sixty species of myxosporideal protozoa have been reported in marine fish. One particular one, Glugea heraldi, forms whitish cysts just under the skin on Atlantic seahorses.


Myxobolus parasites are another common infestation of wild caught marines. Indeed most tropical marines harbor Ceratomyxa, Myxidium or Leptotheca in their gallbladders. Septemcapsula plotosi and M. Cerebralis have been found to infect the nervous tissue of fish causing the fish to whirl before death. There is no known cure for this problem.


Uronema Marinum - U. marinum are single-celled, microscopic, ciliated, opportunistic invaders that normally feed on bacteria in the aquatic habitat.
They are constantly in an energy acquisition phase (always looking for food. When the fishes immune system is stressed, U. marinum will attack the fish, invading muscles and internal organs, eating red blood cells and other cells. Uncontrollable or recurrent infestations are typically indicative of underlying problems such as introduction of new fish, overcrowding, and poor water quality.
Life cycle. This takes place by simple mitotic division, but there seems to be quite a body of evidence that in marine Aquariums at least, that high organic loads appear to favor the reproduction of the ciliate.
The below picture is a necrotic wound caused by this parasite. The parasite can be confused for brooklynella which if treated is not a problem in misidentification since the usual formalin treatment will destroy both types of parasites.
This parasite is just as deadly and as quick acting as brooklynella and will remain viable for some time even after the fish has died.








Most bacterial diseases of marine fish are secondary opportunist infections, secondary to such stress as poor water conditions, transportation and wounds.

Internal Bacterial Infections - Usually shows itself as bloody patches or streaks visible in the fish, this type of infection requires the fish to be removed to a quarantine tank for treatment of both its water and its food to ensure a speedy recovery. Please DO NOT attempt to perform treatments in the main tank.
While being treated within the quarantine tank, feed the fish a medicated antibacterial fish food such as Gel Tec. For an initial treatment plan, I would at first, go with a medication that targets gram-negative bacteria as these are the most commonly experienced problems. Such medications include Maracyn 2 or a sulfa based medication.
If after the prescribed treatment period, it is found to be ineffective, I would then switch to a gram-negative medication such as Erythromycin. Please note that it is extremely important that you perform each and every treatment period to the end of its prescribed length of time. If not, by subjecting bacteria to short dosage periods, you could be creating a medication resistant strain of bacteria, which would be even more difficult to eradicate. Also, never mix any medications regardless of any manufacturers claims of being able to do so.
If you do find that you need to change to a different medication, do a partial water change and run carbon to remove any traces of the previous medicine before adding a different one. Even if the fish looks much better, never stop the treatment until the completion of the prescribed treatment time.




Fin Rot. Evident when the fins show degeneration and start to look ragged in appearance. The most common cause of fin rot is physical abuse, followed closely by poor water quality.
The bacteria responsible for further fin loss is a gram negative bacteria and can be treated in a quarantine tank with an appropriate anti-bacterial medication.




Pop Eye /Cloudy Eye. A very obvious swelling and / or cloudiness of the eyes, this is most often caused by poor water quality or physical damage or abrasion to the eye of which secondary bacterial infections can take advantage of.
This is another gram negative bacteria responsible for this condition and can be treated in a quarantine tank with an appropriate anti-bacterial medication. As with all fish problems, stress is the leading cause of illness, usually water quality can be blamed. In good water quality, this condition most always disappears on it own without further treatment. For extreme cases, as shown in the photo, a medicated treatment would be advised.

Treatment per Dr. A.J. Meyer - Using a small container, place 4 liters of tank water and add 1 ml of a 10% solution of Baytril oral solution (enrofloxacin). Place the fish in for 60 minutes at a time once daily with an airstone and repeat for 5 consecutive days. The same water can be re-used each of the five days. This medication or solution should be available by prescription from your local Vet.

Photo Credit : Kelly Jedlicki
Photo Credit : Kelly Jedlicki Photo Credit : Kelly Jedlicki Photo Credit : Chuck Purdy


Vibriosis. A rapidly progressing septicaemic infection characterized by skin hemorrhages, lethargy, anorexia and the eventual formation of deep skin and muscle ulceration.
Definitive diagnosis and treatment is based upon culture and sensitivity tests. A commercial vaccine, produced for salmonids, is available and would be worth considering if Vibrio became a recurring problem.




Pasteurellosis. This presents as a haemorrhagic septicemia similar to Vibriosis. Should the fish survive this then grayish-white granulomatous lesions form in the spleen, liver and kidneys - a condition known as pseudo tuberculosis. Treatment is with appropriate antibiotics.


Fish Tuberculosis. Very common in marine fish. Granulomatous lesions due to the mycobacteria can affect any organ and so the fish may present with emaciation, ulceration, anorexia, loss of color, respiratory distress or exophthalmia.
Laboratory diagnosis is essential especially because of the potential risk to the aquarist. Other bacteria may occasionally be isolated including Edwardsiella, Aeromonas, Pseudomonas, Streptococcus, Flexibacter or even Eubacterium tarantellus - this latter bacterium affects the central nervous system causing altered pigmentation and swimming patterns.

Photo Credit : Kelly Jedlicki
External Lesions Note TB nodules on the liver as well as worms
Photo Credit : Kelly Jedlicki


External (Gas?) Bubble Disease - I believe these formations can be caused by two distinct, separate aquarium conditions. In the below photos, the bubble formations appear to be fluid filled, in this case, a bacterial infection would be suspect.
Just as with "pop eye", an aquarium with high organic levels, or the use of crushed coral as a substrate provides the conditions for bacterial growth, in such high numbers, the bacteria can quickly overwhelm the fishes immune system or invade the fishes protective mucus coating.
This condition should see the fish removed to a quarantine tank for treatment with an antibiotic while the aquarium receives a filtration or substrate make over. Increased water changes will help in the short term, but one must look at the entire system and the amounts of food being fed to the system.

If the bubble formations appear to be shiny, then most likely there is an actual gas involved. This can occur when the total dissolved gases within the water reach a super saturation level. Heavily aerating the water can lead to conditions where the water holds a great deal of dissolved gases which then comes out of solution within the fish and forms actual gas bubbles, some of which will appear externally on the fish as well as the fish having internal formations as well.
Higher temperatures or a sudden increase in temperature can bring gases out of solution. To cure this problem, you may want to reduce or slow down the amount of aeration the tank is receiving and ensure the water temperature maintains within normal parameters.

Photo by Matt Pedersen Photo by Matt Pedersen
Photos provided by Matt Pedersen of MarineBreeder.org


MYCOBACTERIOSIS - Emaciated appearance along the narrow, dorsal edge. A sunken belly becomes noticeable, although bloating (ascites) may also occur, due to fluid accumulation in the body cavity.
Unilateral or bilateral exopthalmia (Popeye) are common symptoms, as well as lifted scales, pale coloration, and in advanced, chronic cases, spinal curvature. All this soon leads to a loss of appetite, jerky swimming, greatly reduced reactions and reflexes.
Ultimately, the affected fish becomes lethargic, seeking the corners of the aquarium, appearing to want to remain apart from it's tank-mates until it dies. Quoted from Mr. Lance Ichinotsubo.
As is the case with any of the bacteria, they are opportunistic and will take advantage of what other diseases have done to the fish causing secondary infections. The below photos show this bacterial strain having done so as confirmed by laboratory identification as being a Mycobacterium.

Photo submitted by Morgan Photo submitted by Morgan


Mycobacterium marinum - This bacterial strain is a very real and present danger to ourselves and has the greatest potential for human contraction with a disease associated with their aquarium.


SAPROLEGNIA - (FUNGUS) - Fungal disease in tropical fishes is associated with adverse environmental conditions. Infection, whether occurring in isolated individuals or in epidemic proportions, is preceded by some environmental stress that disrupts the normal host defenses.
Most of these infections are attributed to members of the genus Saprolegnia. These organisms, considered to be saprophytic "water molds," are a normal, ubiquitous component of aquatic ecosystems. Saprophytes live off of decaying organic material and are essential for recycling nutrients back into the environment.
If you have ever seen a piece of fish food left in the aquarium and was covered in what looks like cotton, those are all fungus filaments doing their job of breaking down organics, the problem is when they start trying to break down your living fish and can also appear as cottony growths on the fish as well.
Fungal infections can be unseen killers if the gills are infected, which may happen if another pathogen such as a parasite has damaged the gills allowing the fungus to gain access.


Individual fungal filaments Severe case on Tail area



Viruses appear to be very common in fish although not all are associated with disease. Treatment is rarely practical aside from provision of optimum conditions to allow the fishes' own immune system to deal with the infection.


Lymphocyctis virus. This virus induces massive cells to form which appear grossly as grayish-white masses on the fins and gills. Such abnormal cells may also be found in the muscle and body cavity.
May be confused with chlamydia infections (epitheliocystis), parasitic cysts or sarcomas. Infections are usually self-limiting and may spontaneously clear of their own accord.


Cell Masses on body Note fungus like appearance on fins



Photo by Sherry Zawacki Photo by Sherry Zawacki
Lymphocyctis on a cowfish



Tang Fingerprint Disease. Oval fingerprint-like areas of discoloration occur on the sides of tangs and surgeon fish. Fish feed well at first but deaths can occur. Given ideal conditions the disease appears to be self-limiting.
Initially thought to be a result of traumatic damage, microscopic investigations failed to confirm this; it is believed to be viral although no viral particles have yet to be identified.


Infectious Pancreatic Necrosis Virus. Usually considered a disease of salmonids IPN virus (or to be precise, a virus indistinguishable from IPN) has caused disease in over twenty different species of tropical marine fish.
In an outbreak the fish lost appetite, became lethargic and eventually disorientated. Some became ascitic and hemorrhages at the base of the fins were common. Unlike in salmon there was none of the classic necrosis of the pancreas.


Angelfish Encephalitis. Seen in French and gray angelfish, affected fish become lethargic, lose their appetite and secrete excess mucus. Eventually they lose their balance and die. There is no known treatment or control measures.


HLLE or "head,lateral line erosion" Head and lateral line erosions seen in marine fish. Associated with an aquariovirus. Usually starts out as visible pitting (holes) around the eyes and along the lateral line. Better water quality and diet usually allow the fish to fully recover.









Turbellarian flatworms have caused skin damage and eventual deaths in yellow tangs. Other species affected included surgeon fish, angelfish, butterfly fish, parrot fish and wrasse. Outbreaks are associated with poor husbandry and high levels of organic matter in the aquarium.


Monogenean Parasites are better known as flukes or flatworms, which live as parasites on fish usually infesting the gill areas first. Being monogenean means that they have one direct life cycle and do not need an intermediate host to multiply. These parasites are usually transmitted by direct contact between fish.
Long term treatment methods such as formalin baths will be needed since the eggs of these parasites can survive initial one time treatments. Most are commonly located on the skin and in gill chambers and more rarely in the mouth and body cavities. They use hook attachments to grip the epidermis whilst feeding on the skin and gill tissue; this causes only superficial damage.
More importantly they can cause epidermal ulceration after heavy feeding thus in numerous quantities can in fact cause heavy damage. They are also thought to transmit other pathogens. Treatment should include antibacterial medications to prevent secondary infections as shown in the fish below.

Photo by Rob Hasler Photo by Rob Hasler
Monogenean Flukes, Please see the above link for more details and treatment options.


MONOGENETIC TREMATODES (Monogenetic = direct life cycle) of the genera Gyrodactylus and Benedinia occasionally cause problems.Often near the eyes or gills, affected fish show signs of heavy respiration and scratch against objects in the aquarium.
Some fish may hover in the water with their fins clamped tight against their body. The eyes may be inflamed - the trematode Neobenedenia can cause corneal ulceration with eventual functional loss of the eye.
Diseases caused by tapeworms and nematodes are relatively rare in aquaria, because in the majority of cases an intermediate host(s) is required in the worm's life cycle - a stage from which the fish will be isolated in the aquarium. Encysted stages or living worms may be found in fish. Some species may have an ability to switch to a direct life cycle - for instance Spirocamallanus which has been found in 16 species of tropical marine fish in Hawaiian waters, can prove to be a problem in aquarium fishes.


Heavy Trematode Infestation




NEMATODES or internal roundworms, while somewhat rare in captive bred fish since most worms need an intermediate host for the life cycle, the same can not be said of wild caught specimens, which in our hobby makes up the bulk of our available species.
Our marine tropicals are most likely able to bring home a variety of problems with them. A medicated fish food should be used to administer the medication. As a suggestion, Hikari makes a product called Prazi-Pro in which the active ingredient is Praziquantel, also, Gel-Tek makes a product called Ultra Cure PX, which contains metronidazole, flubenol and praziquantel, all of which are de-wormers.



Besides a "bloated" belly, having the fish discharge a "stringy" appearing excrement is usually the only first indicator that we will have of an internal roundworm problem. Although such a "stringy" appearance may also only be an indication that the fish needs a more meatier diet as well.
The lack of any truly visible signs of such an infestation, is a very good reason to assume that all newly purchased / caught fish are infested with worms and should be medicated as such while they are in their mandatory six week quarantine period.

The severity of nematode infestation in fish will vary depending upon the life stage, species, and number of nematodes present; the age and species of infected fish; and the sites of infection.
Even though adult nematodes are typically found in fish intestinal tracts, adult and other life stages can be found in almost any organ, but they are most commonly present in muscle, the liver, and tissues surrounding the internal organs.
Visible signs of infection may include hemorrhaging, cysts or granuloma formation (a granuloma is a reaction by immune cells in which the cells try to “wall off” some foreign body, in this case, the worm. Granulomas formed around worms can look like little brown “rock-like” areas in the shape of the worm, but will be surrounded by a distinct clear area at their very edge), external lumps or nodules, inflammation, and necrosis (presence of dead and dying tissue.
Adult nematodes in the intestinal tract damage its lining and rob the fish of nutrients, causing a "wasting" effect. These are the only types of roundworms that we can treat for, any worms outside of the intestinal tract are for all purposes, untreatable.
Feeding our fish live foods or fresh seafood can transfer worms to our fish, as such, I freeze all fresh foods to ensure any and all worms are killed, I would also avoid feeding live food such as other fish to our larger predatory fish.
For treatment, a medicated food such as an anti-parasitic food by Jungle that contains Praziquantel, levamisole and metrodinazole. The first two medications will deworm and the last one will work against intestinal protozoans. Another product call Ultra Cure PX by Gel-Tek can also be used.

Photo Credit : Kelly Jedlicki



Photo by Solos2 Photo by Solos2 Photo by Solos2

Quote Leslie Harris "An internal copepod parasite called Serpentisaccus magnificae which lives on the orange fire fish Nemateleotris magnificae. What you have appears to be the same or a similar parasite. The genus name of the parasite - Serpentisaccus - describes the 2 long curly egg sacs. The rest of the body is deeply embedded in the fish's body. Even if you pull off the egg strings, unless the parasite is so damaged that it dies it will just grow new egg sacs. This type of parasite usually doesn't kill the fish and if the fish is healthy it should be able to tolerate the parasite. The life cycle of this parasite isn't known. Similar copepods go through up to 11 developmental stages starting with planktonic forms before they become the final adult form. Some species require an intermediate host like a snail but others don't; once they stop being planktonic they find a host fish to live on. Without knowing the life cycle it's impossible to predict if the eggs can survive long enough to become additional parasites. Hopefully they will be eaten or removed through your tank's filtration. these parasites tend to be very specific about which fish they live on so it's unlikely that they would attach to any other fish in your tank." Unquote.


Below : Various Copepod and Isopod parasites


Photo by Jeri Middleton


Caligidae (copepod) Hatschekiidae (copepod) Lernanthropidae (copepod)


PARASITIC CRUSTACEAN IDENTIFICATION
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This group includes some "old favorites" such as the fish louse Argulus sp. which may occasionally turn up. Parasitic copepods may be seen, often near the eyes or gills. The isopod parasite Icthyotaces pteroisicola has been reported to cause marked skin swellings on the lion fish Pterois lunulata, each swelling acting as a protective sac for one parasite. For large obvious Isopods attached to the fish as shown above, manual removal would be best, which can be done with a pair of tweezers or by placing the fish in a dip solution.



Disease Terminology and Treatment Drugs


When it comes to curing a fish, there are only two methods available to us, either Chemotherapy or Environmental, both of which have their place, but never within our tanks.
All treatments must be performed outside of the main tank within a Quarantine Tank. As long as there are hobbyist who insist on rushing home with their new purchases and putting them directly into the main tank, then there will always be disease and parasite problems.
All large aquariums throughout the world all have strict quarantine procedures in place for a reason. It works!.
Besides using a medication for a treatment, you should also provide pristine water conditions to reduce any stress on the fish as well as not giving the pathogen its suitable environment (organic laden).
Keeping the tank's temperature on the lower end (low to mid 70's) will hinder the growth of most pathogens and may allow medications to be more effective. Also keeping the salinity lower (SG 1.018) helps with oxygenation as many antibiotics "work" better in lower salinities as well.
Stress reduction is very important at this point as stress will increase the fish's metabolic rate which increases the oxygen need, which further increases the metabolic rate, a very vicious circle.

ALL TREATMENT PLANS MUST BE CARRIED THROUGH TO THE END OF THEIR SUGGESTED LENGTH OF TREATMENT, EVEN IF THE FISH IS LOOKING BETTER, CONTINUE TREATMENT. TO CUT THE TREATMENT SHORT ONLY INVITES THE CREATION OF MEDICINE RESISTANT PATHOGENS.

A Note on Scaleless Fish - Any medication used in the treatment of parasites, such as formalin and copper must be used at half the recommended dosage, if you see the fish having problems during such treatments, a water change will be required to reduce the medication levels and another treatment plan should be considered.
For Mandarins - Which are notably slimy fish that are not as susceptible to external parasite infestations as other fish may be. However, they are not immune, and are overly sensitive to copper compounds, other metal-based and formalin containing medications. They are best treated through environmental manipulation, such as hyposalinity.


DIPS / BATHS - Overall article on how to and what to use per a given infection / infestation.

HYPO SALINITY : The lowering of the water's salinity down to 1.009 will reduce stress on fish and kill some types of parasites, most notably, Marine Ich. This treatment requires accurate salinity testing, which a refractometer will do. The usual hydrometers are not accurate enough to ensure proper salinity levels are achieved. I strongly urge using this treatment during all quarantine periods for new arrivals of fish.
Test Kits - If you test your water for calcium or magnesium at hyposaline levels you will get a much lowered test result. Since test kits are affected by temperature and salinity levels the following formula will take hyposaline into consideration. Temperature range 74-86f .
For calcium tests - Take your current readings of your SG and subtract it from a base of 1.025 if your temp is below 80 and 1.023 if your temp is above 80 and is a multiplier of 9.632 then add that number to your calcium test results that the kits gives you. Example - 1.023 -1.009 = .014x9.632 = 0.134848 round to135, Current reading is 230+135=365
For magnesium tests - Use a multiplier of 2.741 but subtract that number from your current test as it will read slightly higher than normal the fresher the water gets.

FORMALDEHYDE (Formalin - 3% formaldehyde) - A very effective treatment for parasites. Extreme care must be used when handling this chemical. Please take the time to make sure you fully understand its dangers and correct usage.
DOSAGE: 1 teaspoon of a 3% solution per 10 gallons every other day for 10 days. Combines well with malachite green.

Note: For those of you who live where Formalin is controlled or restricted, there is another product called ProForm C , which contains both malachyte green and formalin that should be available to you.

COPPER BASED Medications - Another effective treatment for parasites, and as with all chemical treatments, care must be taken with its use, accurate dosing is very important and must be done outside of the main tank. A chelated copper is considered to be of a less hazard to the fish, but may not be as effective against the parasites. For unknown parasites, I would use this method since it will kill all external species of parasites, with the exception of Brooklynella, then formalin dips would be advised. I personally would recommend Cupramine be used.
DOSAGE: Treat according to your solution to bring your copper level to .15 -.20 ppm. Sequestered Copper (often called chelated, but that is incorrect, chelated means inactivated) sulfate works best (citric acid help achieve this). Soluble copper salts work well in freshwater only. Do use with snails and other invertebrates, do not use in reef aquariums, and note; when uses as an algaecide, the copper is absorbed by the algae then released when it dies. Removal of sequestered copper can be difficult, only EDTA (Ethylene Diamine Tetra Acidic Acid) and water changes remove it, NOT carbon.

FRESHWATER DIPS - While I do not feel that a freshwater dip is a cure, since not all parasites will be removed, and can be very stressful for the fish, but this procedure is helpful if the fish is heavily infested and needs some immediate relief, by reducing the number of attached parasites, it may help other treatment methods be more effective.

ERYTHROMYCIN - Effective against most gram-positive and some gram negative bacteria and fungus. It is also used to destroy cyanobacteria but does have its risks when used in a reef aquarium.
DOSAGE: 250- 500 mg per 20 gallons every 24 hours with a 25% water change before each treatment. Treat for 10 days.

METRONIDAZOLE - A very effective treatment for Internal Protozoal infections.
DOSAGE: 250-500 mg per 20 gallons. Treat every 24 hours with a 25% water change before each treatment. Treat for 10 days.

PIPERAZINE - Sold as Pipezine and is useful for the treatment of internal nematodes (roundworms).

MALACHITE GREEN - Seems to be a dangerous compound to use but has been shown to be effective against a variety of problems, most commonly as a treatment for Fungal infections.
DOSAGE: 1 teaspoon of a 0.038% solution per 10 gallons every other day for 10-14 days. Or 1 drop of .50% solution per gallon every other day for 10- 14 days. 25% water changes are recommended before each dose. Use half dose for scale-less and delicate fish such as Clown Loaches and Neon Tetras. Double dose for marine aquariums. Note; malachite green is more toxic at higher ph.

NEOMYCIN SULFATE - An effective treatment for bacterial infections. NEVER mix with copper sulfate!
DOSAGE: 250 mg per 10 gallons of water. Treat every 24 hours with a 25% water change before each treatment. Treat for 10 days. For tuberculosis, use for up to 30 days.

METHYLENE BLUE - Commonly used as a "cure all" for bacterial infections.
DOSAGE: 1 teaspoon of a zinc free 2.303% solution per 10 gallons every other day for 10 days with water changes before each treatment. BEST USED IN A QUARANTINE TANK. Methylene blue can destroy nitrifying bacteria and plants in the display aquarium.

MINOCYCLINE - Sold as Maracyn 2 , Very effective against bacterial infections, if used at double the recommended dosage. Side note: This medication is also administered to us humans since there is a bacterial infection that we can catch from our fish tanks! Human Infections

NITROFURAZONE - Sold as Furacyn, Effective against bacterial infections.
DOSAGE: 250- 500 mg per 20 gallons. Treat every 24 hours with a 50% water change before each treatment. Treat for 10 days.

KANAMYCN SULFATE - Sold as Kanacyn, Effective against bacterial infections.

OCTOZIN - Useful for internal parasites.

PRAZIQUANTEL - Sold as Prazipro and Droncit,Effective against Trematodes. While this is a very difficult problem to diagnose, it is important to note that with Trematodes, there are two distinct forms of concern for us, which involves their life cycles, there are digenetic trematodes which require two or more other life forms that they must pass through before ending up on our fish, since those other life forms are not present in our tanks, this problem will just die off on its own. The type of trematode that is of concern for us are the mono genetic types that have only one host needed (our fish). If this medication is administered via bath it will not be as effective on internal parasites as administering via food. Can be obtained on line: Nationalfishpharm.com or through a vet.

ACRIFLAVINE - Effective against the parasite Amyloodinium.

SULFASOXAZOLE - Effective against bacterial infections.

TRIPLE SULFA (Sulfamerazine, Sulfamethazine, Sulfathiazole) - Treatment of gram-negative bacterial infections, fin and tail rot and mouth fungus.
DOSAGE: 250 mg per 10 gallons every 24 hours with a 25% water change before each treatment. Treat for a minimum of 10 days.

"Natural" Treatments:

PIMAFIX - Effective against cotton like fungal infections as well as external and internal bacterial infections. There is debate on such medications amongst the hobby, some are against its use while other hobbyists have noted very good results with this product if used in conjunction with Melafix. A word of caution with its use, there has been observations that fish may experience oxygen deprivation / suffocation. As such, increased aeration should be used as well as monitoring the fish closely.

GARLIC- In my corrected opinion, while garlic use is still somewhat of a controversial additive, it does perform as a mild anti-helminth (dewormer) and does have some anti-bacterial properties, but should be used with more conventional treatments.

BETA GLUCAN - "Beta glucan works as a biological defense modifier. It activates the immune system by stimulating receptors on macrophages that cause them to react as if a fungus is attacking the body." In other words, this is a great way to help the fish help itself, supplementing this product to the fish food will increase its own immune system and may just save you a few trips to the fish pharmacy.



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Bruno Lopes Pereira
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Re: fish skin diseases. guia em ingles

#2 Mensagem por Bruno Lopes Pereira »

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Sua melhor fonte de equipes adequadas de descontaminação!


Ao procurar ajuda on-line para o diagnóstico de uma doença ou parasita de peixes, eu descobri que uma grande parte do tempo é gasto na tentativa de descrever corretamente o problema para que outros possam ser de ajuda. Uma vez que um bom número de doenças dos peixes não dão a você, ou o peixe, uma grande quantidade de tempo a perder discutindo há dias que possíveis problemas estão afetando os peixes, eu fiz o meu melhor para montar um guia pictórico na esperança de que ele vai permitem melhor identificar exatamente o que está afligindo o seu peixe.
Se você é capaz de identificar uma doença ou parasita em seu peixe, e ter uma boa fotografia, envie-o para uso dentro desta página, a fim de permitir que outras pessoas a melhor chance de diagnosticar corretamente os mesmos problemas que você encontrou. Para isso, utilize a minha página de contato. Obrigado.


Também disponível para os corais
CORAL DOENÇAS & PARASITAS







Geralmente, os oceanos podem ser considerados um ambiente mais ou menos estável que experimenta variações limitadas nos seus parâmetros de água, tais como a salinidade, pH e temperatura. É devido aos limites superior e inferior encontrados em um recife tropical típico que a maioria de seus habitantes são incapazes de tolerar qualquer extremos que podem ocorrer acima ou abaixo de suas oscilações normais.
Como tal, temos de assegurar que nossos aquários não apresentam diferenças rápidas ou extremas para o que pode ser encontrado em um ambiente tropical natural. Quando transferir as criaturas de seus habitats nativos para aquários, devemos considerar que tudo deve estar dentro de suas tolerâncias que ocorrem naturalmente, há pouca margem para erro. As seguintes questões devem ser levadas em conta quando se mantendo seu aquário e com a lotação de seus habitantes.

Por favor, tome em consideração -

1 - A qualidade da água. Esta área de manutenção do aquário é de grande importância, por razões óbvias e abrange uma ampla gama de parâmetros que você deve conhecer e capaz de proporcionar aos ocupantes de seu aquário. Proporcionando um ambiente adequado é naturalmente essencial para a integridade de qualquer organismo colocadas dentro das nossas aquários. Quando o peixe com um problema, a qualidade de sua água deve ser o primeiro item na sua lista de verificação quanto a possíveis causas de problemas de saúde.

2 - Compatibilidade. Muitos peixes de recife, como as donzelas e escalares são territorial, defendendo vigorosamente um indivíduo ou território de um par contra todos os outros peixes, especialmente con especificidades. Este comportamento, essencial em um recife altamente povoada, pode causar problemas nos confins de aquários pequenos, destacando não só os outros habitantes do aquário, mas também os próprios indivíduos territoriais, que será incapaz de dirigir os "intrusos" de seu território. Um estilo de vida alternativo é o de empolamento onde os peixes se reúnem em grandes escolas, reduzindo assim as chances de um indivíduo ser predados, mas também ajudando a maximizar o uso de certos recursos alimentares e aumentar a oportunidade de interações macho-fêmea para a desova. Um exemplo clássico disso seria a espécie Chromis Anthia e. No entanto, devido às baixas densidades de estocagem de aquários marinhos, o preço relativamente elevado de indivíduos, ea tendência para muitos aquaristas querer "um de cada" estes peixes são raramente mantidos os números corretos ou agrupamentos sociais.

Não só devemos considerar a compatibilidade entre as espécies de peixes, também temos de ter em conta outras várias formas de vida que são comumente mantidos dentro de um cenário de recife. Muitas espécies de anêmona são muito capazes de capturar e consumir peixe. Há muitas espécies de corais que têm poderosas capacidades urticantes, bem como, enquanto não é geralmente um problema para a maioria dos peixes, pode se tornar um problema de saúde, se um peixe escolhe uma área para passar a noite que está ao alcance de ardor de qualquer número de corais. Enquanto as picadas em si não pode matar os peixes, eles podem abrir feridas que são facilmente invadidas por outros patógenos, como bactérias. Em tanques maiores, esta ocorrência de ser picado é muito raro pois geralmente há um amplo rocha que fornece cavernas / fendas bem fora do alcance dos corais que normalmente são colocados em cima das rochas e para a frente do aquário. Em aquários pequenos, o risco torna-se maior à medida que o espaço se torna um prêmio.

A foxface que dormiu um pouco demasiado perto de um coral. Qual o peixe deve então ser colocado dentro de um tanque tipo de quarentena e tratado com um medicamento antibacteriano apropriado para prevenir infecções. O cenário do show aquário também deve ser organizado para remover todos os corais e anémonas que podem representar tais perigos de pescar durante a noite.

3 - A grande maioria dos peixes e invertebrados marinhos são selvagens capturados. Isto significa que todos eles possuem uma certa quantidade de bagagem na forma de parasitas, bactérias, vírus e semelhantes, que todos os peixes selvagens transportam e viver em equilíbrio com.
Se tomarmos todo o exposto em consideração, podemos ver que há uma receita para o desastre. Se alguém compra um peixe, aparentemente, perfeitamente saudável, se for selvagem capturado, deve-se assumir que ele vai estar carregando algo em algum lugar e há pouco que pode ser feito sobre isso, e os peixes devem ser colocados em quarentena para observação.
Alguns tratamentos realmente causar problemas, tais como penicilinas induzindo cegueira no peixe-palhaço, enquanto muitas doenças não têm cura conhecida ainda. O que temos algum controle sobre o ambiente dentro do aquário. Com técnicas de criação corretas podemos manter a qualidade da água no seu melhor, alimentar os alimentos certos e proporcionar o ambiente social correto de tal forma que os peixes são capazes de funcionar no seu melhor e vai ser capaz de controlar os agentes patogénicos invisíveis ou desconhecida com o seu próprio imunológico sistemas.




Temperatura. - Este deve ser o mais próximo ao ambiente natural dos peixes possível. Fish (e invertebrados) são animais ectotérmicos dependentes de calor de seus arredores para apoiar os seus processos metabólicos. A baixas temperaturas os seus sistemas imunitários estão comprometidos, tal como outros processos tais como o metabolismo, a digestão e temperaturas altas de drogas absorption.Excessive irá reduzir a capacidade de retenção de oxigénio da água e stress do peixe.
Quando o uso de tratamentos, foi demonstrado que as temperaturas mais baixas (76-78) aumenta a eficácia de fármacos anti-bacterianos, bem como diminuir a taxa de crescimento das bactérias, bem como, possivelmente, retardar a taxa de reprodução de alguns parasitas. Estas temperaturas mais baixas não deve ser mantida por mais tempo do que o necessário para o tratamento.

Salinidade - A água em torno de um peixe marinho é mais concentrado do que os fluidos do corpo do peixe e assim por osmose atrai constantemente a água do peixe. É por isso que Hypo salinidade durante a quarentena (apenas fazê-lo por apenas peixe) reduz o stress em peixes uma vez que seus corpos não têm que trabalhar tão duro contra pressões osmóticas.
Para evitar a desidratação, peixes de água salgada deve beber, com o sal que absorvem sendo excretada nas glândulas secretoras de muco da pele, nas fezes, mas principalmente a partir dos rins e as brânquias. Aumento súbito da salinidade vai perturbar dramaticamente esse equilíbrio delicado sublinhando ou até mesmo matar o animal. Por favor, NÃO diminuir o nível de salinidade do seu aquário abaixo do normal na crença equivocada de que ao fazê-lo é bom para os peixes, a longo prazo, é prejudicial para os peixes, causando insuficiência renal.

Nivel de oxigénio - A quantidade de oxigénio dissolvido é determinada pela pressão atmosférica, a temperatura e da salinidade. Extremas de temperatura ou salinidade irá reduzir os níveis de oxigênio, muitas vezes, a níveis perigosos.

pH - água salgada tem um pH de cerca de 8,0-8,3, e tem uma capacidade de tamponamento intrínseca significativa. No entanto CO2 e de outros subprodutos metabólicos dos habitantes do aquário tenderá a reduzir o pH.
Esta vontade de alguma forma ser resistida pelos mecanismos de tamponamento normais, mas estes podem ser esgotados permitindo uma rápida queda no pH. Em tanques com um crescimento de algas, pesado, durante o período de iluminação o oposto pode ocorrer quando todo o CO2 disponíveis é utilizado, bicarbonatos são então utilizados para a fotossíntese, resultando na precipitação de carbonatos e uma subida no pH. É por isso que é importante fazer o teste de pH na mesma hora do dia / noite cada vez que você faça um teste. Correndo luz de área de refúgio de seu depósito em um ciclo oposto do tanque principal pode reduzir este balanço pH entre dia e noite.

As toxinas ambientais - Estes incluem amônia, nitrito, metais pesados, cloro e cloramina. O amoníaco é particularmente importante devido ao facto de o pH elevado de aquários marinhos é principalmente na forma mais tóxica de NH3.
Deve ser uma correção depois de uma queda no pH, ter isso em mente porque, como você elevar o pH de uma quantidade significativa de amônia presente irá converter para o NH3 tóxico. Entre os metais pesados, cobre é provavelmente o mais importante porque é tóxico para os invertebrados em baixas concentrações e para os peixes em concentrações mais elevadas, no entanto, é um componente importante de muitos medicamentos fora das prateleiras. Cobre pode ligar para o rock de trabalho no aquário, só para ser liberado lentamente em uma data posterior, fato que pode resultar em invertebrados mortandade algum tempo depois de cobre, contendo medicamentos foram utilizados pela última vez. Felizmente kits de teste de cobre estão prontamente disponíveis.

Outra área de preocupação é dentro do ambiente exterior do peixe, ou seja, o quarto / ar que o aquário está dentro Tenho ouvido falar de muitos casos de ter pecuária inteiras mortas pelo uso inadvertido de qualquer número de produtos químicos, solventes, fumos, aerossóis e vapores da tinta ou dentro da sala, a casa e até mesmo algo tão simples como o seu quintal vizinho pulverização com pesticidas, bem como com produtos químicos de limpeza caiu dentro do aquário durante a limpeza.
O topo de um aquário nunca deve ser usado como uma prateleira para colocar os solventes de limpeza, sabões, alimentos ou aditivos, enquanto você vai sobre suas tarefas. Um acidente à espera de acontecer é colocar o mínimo. Você deve levar o seu aquário em consideração quando se utiliza tais itens.

Palhaço HyperMelanization - Esta parece ser uma ocorrência comum com peixe-palhaço que os corais hospedeiros. Presumo que desde que a pele do peixe-palhaço é adaptado para lidar com o poder picadas de anêmonas, o escurecimento da pele é uma resposta na tentativa de lidar com as mucosas estrangeiros e picadas de corais. Eu nunca vi essa condição se tornar um problema para os peixes e eles parecem fazer muito bem.



Nutrição - (artigo tem necessidades de alimentação de corais também) Provavelmente uma das maiores causas de problemas no desenvolvimento dos peixes
É extremamente importante estudar as espécies de peixes que você tem em mente para o seu tanque antes de obtê-lo. Se o peixe não está recebendo a sua fonte de alimentação adequada (s) o mais provável é que não recebem sua nutrição adequada, o que vai enfraquecer o peixe, assim, tornando-se muito mais suscetíveis a doenças oportunistas.
Se um peixe tem uma dieta específica, como algas, ou copépodes, você deve garantir que você pode oferecer que a dieta bem antes de pegar o peixe. Para aqueles peixes que precisam de alimento vivo, mas já se sabe que ser treinado para comer alimentos preparados, o treinamento é muito mais fácil de realizar dentro de uma definição do tipo de quarentena.
Se você tem sua fonte original comida disponível para complementar sua alimentação com durante o treinamento, caso ele não leva para os alimentos preparados que não vai morrer de fome. Tenha em mente também que, em suas tentativas para alimentar um comedor enjoado, você pode muito bem ser também poluindo o tanque causando problemas de qualidade da água que pode levar a outro problema de sensibilidade. Testes freqüentes da água também deve ser feito.

Photo by Jason Aldwin


Aclimatação Stress - Muitas vezes confundido com uma doença bacteriana interna que parece muito similar, a aclimatação inadequada de peixes marinhos pode causar congestão capilar levando à ruptura das capillarys através da exposição súbita de níveis de salinidade mais elevados. Isso geralmente é visto com peixes recém-adquirido que não foram aclimatados muito lentamente, como em dias longos períodos a maior salinidade ou quando a água de substituição for superior a salinidade do aquário quando se realiza uma grande mudança de água. Enquanto o peixe está comendo corretamente e se desenvolve nenhum outro problema, deve curar em devido tempo e se recuperar. Se o peixe desenvolve essas marcas vermelhas na ausência de mudanças de salinidade, então eu iria suspeitar de uma infecção bacteriana devido à má qualidade da água e os peixes devem ser removidos e tratados, alimentando-o um alimento atado anti-bacteriana, enquanto a tomar medidas para obter os níveis orgânicos do aquário sob controle.





Indicadores de alerta precoce - A maioria de nós, uma vez que temos mantido peixe por algum tempo pode dizer quando eles não estão se sentindo bem, infelizmente, porém, no momento em que fazemos aviso que algo está errado, pode ser tarde demais já que peixe vai aparecer ou agir como normal possível pelo maior tempo possível, o que eu sinto é uma técnica de sobrevivência natural, já que dentro do selvagem, qualquer peixe que mostra qualquer sinal de fraqueza é rapidamente apontada para a predação. Felizmente, porém, há sinais visíveis de que podemos prestar atenção para e agir antes que se torne tarde demais.
Algumas coisas a ter em conta ou para assistir:
- Perda de apetite, comum entre os peixes recém-adquirida devido ao estresse, mas se um alimentador normalmente ativa pára, então ele pode ser um sinal das coisas por vir.
- A descoloração, para não ser confundido com o estado catatônico de um peixe no escuro ou quando assustado.
- Esfregar contra objetos, normalmente uma primeira indicação de uma irritação da pele / infestação.
- Respiração rápida, geralmente indica uma infestação das guelras que podem inibir a permuta de oxigénio, também pode ser relacionada com a qualidade da água, tais como níveis elevados de amoníaco ou a falta de arejamento.
- Falta de movimento, se o peixe permanece no mesmo lugar, descansando no fundo ou sair perto da superfície pode indicar uma doença.
- Apertado nadadeiras, mantendo suas barbatanas previsto ou detidos perto de seu corpo.
- Sinais evidentes mucosas ou outro, como manchas, pintas ou tumores que aparecem na pele ou as barbatanas do peixe.
- Excrementos, que são fora do comum, alimento não digerido, sangue ou de outra forma anormal na aparência.


Um kit de primeiros socorros para aquários de água salgada
(Fornecido pelo about.com)


Para todos nós que mantêm peixes marinhos como animais de estimação, devemos estar preparados para ser capaz de tratar de todas as doenças e parasitas que podem ser encontrados. Descobrir que seu animal de estimação tem um problema e ter que esperar por uma loja para abrir ou remessa a chegar com freqüência pode causar a morte dos peixes.
Muitos patógenos estão agindo muito rápido e não nos permitem esperar. Como tal, aqui é um kit básico de primeiros socorros que todos nós devemos manter a mão e, claro, armazenados de forma segura, assim como você faria com qualquer medicamento ou produto químico perigoso.
Também gostaria de sugerir que você verifique com seus veterinários locais se algum deles tem experiência com o tratamento de peixe, além de ser capaz de fazer raspados de pele e cultura para os resultados, dando-lhe um diagnóstico preciso, eles também podem prescrever medicamentos que não são normalmente disponível através de lojas de lojas.

- Um tanque de quarentena e todos os equipamentos que está por de imediato configurar e usar.
- Aparelhos de medição variadas, tais como antigos não utilizados, marcada frascos kit de teste, seringas de plástico.
- A refratômetro para testar com precisão a salinidade já que o uso de salinidade hipo é de grande utilidade para nós. - Mergulhando containers / taças.
- Os kits de cobre.
Uma variedade de medicamentos para incluir, mas não se limitando a:
- Formalina 3 - Trata e cura de uma ampla variedade de problemas bacterianas, fúngicas e parasitárias, por alguns parasitas, tais como Brooklynella, este é o único tratamento eficaz.
- Cupramine - um produto à base de cobre útil contra marine ich e veludo marinho.
- Maracas 2 - um produto anti-bacteriano.
- Malaquita verde - produto anti fungal eficaz.
- Azul de metileno - útil com mergulhos de água doce.
- Neomicina - anti bacteriana.
- Pipezine - vermífugo.

Na parte inferior desta página é uma lista de uma grande variedade de medicamentos disponíveis, com uma variedade de produtos disponíveis no lado vai aumentar suas opções de planos de tratamento.






Atenção: Tenha muito cuidado com o seu plano de medicação / tratamento como peixes sem escamas não toleram vários produtos químicos.

Cryptocaryon irritans (Marine Ich) Geralmente descrito como o equivalente marinho da mancha branca, o parasita geralmente apresenta-se, inicialmente, causando uma perda de apetite, alguma irritação da pele e desconforto respiratório menor.
Investigação mais aprofundada irá revelar branco cabeça de alfinete de tamanho de nódulos de cinza. O parasita causa uma irritação excessiva, resultando em crescimento reacionária da superfície da pele, estes crescimentos são o que você vê como muito pequeno branco spots.The parasita é altamente contagiosa e frequentemente fatal dentro de três a cinco dias.
O ciclo de vida é complexo e vai continuar no aquário até que todos os peixes estão mortos ou desenvolver uma imunidade parcial. Não confunda este parasita com o parasita Brooklynella que pode causar reações cutâneas semelhantes observados após os primeiros indicadores de Brooklynella, que são os olhos nublados e muco excessivo da pele que está sendo produzido. Por favor, consulte o link fornecido.




Amyloodinium Também conhecida como Velvet. Esta é uma doença progredindo rapidamente que começa nas brânquias e assim mostra, inicialmente, como desconforto respiratório, mas depois vai espalhar-se através da pele.
Os sinais incluem dificuldade respiratória, esfregando a pele e natação errática. Sem a morte do tratamento pode ocorrer dentro de dois dias de sinais respiratórios. Este é um link adicional sobre identificação e ciclo de vida. Tratamento Salinidade Hypo não é eficaz.




Turbelários ou "ich negro" é causado por um ou mais gênero de verme, com ciclos de vida distintos, como você vê com o verdadeiro ich marinha. Os únicos sinais óbvios desse parasita são as manchas escuras que é uma reação da pele do peixe que está sendo atacada pelo parasita e não é o parasita real. Como você pode ver na foto abaixo, este verme parasita também pode infestar outros invertebrados, como este pepino do mar amarelo. Contudo uma outra razão muito boa para a quarentena tudo antes de entrar em seu sistema aquário principal.




Brooklynella - Similar em aparência a Uronema, estes protozoários parecem estar crescendo em importância. As infecções são inicialmente confinado às brânquias, mas eventualmente vai se espalhar causando irritação dos tecidos e úlceras produtoras slough pele.
Peixe tornar-se letárgico e secretam excesso de muco. A morte pode ocorrer dentro de 12 horas a partir de toxinas liberadas pelo protozoário. Primeiros indicadores podem incluir respiração ofegante, os olhos nublados, muco excessivo e Ich como lesões. Este parasita deve ser tratado com muito rapidamente!




Nasoris Cryptosporidium é um protozoário coccidian que atribuem ao forro das entranhas do peixe. Hoover et ai. (1981) descreveu a espécie, de 8 cm de comprimento naso-tang, Nasolituratus Bloch & Schneider proveniente de uma loja de animais nos EUA e mantido dentro de um aquário marinho.
O exame histológico e microscopia eletrônica de mucosa intestinal revelou organismos semelhantes a membros do gênero Cryptosporidium. Infected peixe show de emagrecimento, perda de apetite, regurgitação e fezes com alimentos não digeridos neles.
Outros protozoários podem invadir a vesícula biliar, rins, fígado e até mesmo as gônadas, efetivamente neutralizar os peixes. Mais de sessenta espécies de protozoários myxosporideal têm sido relatados em peixes marinhos. Um em particular, Glugea heraldi, formam cistos esbranquiçadas sob a pele em cavalos-marinhos do Atlântico.


Parasitas Myxobolus são outra infestação comum de fuzileiros navais capturados na natureza. Na verdade a maioria tropical marines porto Ceratomyxa, Myxidium ou Leptotheca em suas vesícula biliar. Septemcapsula plotosi e M. cerebralis foram encontrados para infectar o tecido nervoso dos peixes fazendo com que o peixe a girar antes da morte. Não há cura conhecida para este problema.


Uronema Marinum - U. marinum são unicelulares, microscópicos, ciliadas, invasores oportunistas que normalmente se alimentam de bactérias no habitat aquático.
Eles estão constantemente em fase de aquisição de energia (sempre à procura de alimento. Quando o sistema imunológico peixes é forçada, U. marinum vai atacar o peixe, os músculos invasores e os órgãos internos, comendo as células vermelhas do sangue e outras células. Infestações incontroláveis ​​ou recorrente são normalmente indicativo de problemas subjacentes, tais como a introdução de novos peixes, a superlotação e má qualidade da água.
Ciclo de vida. Isto ocorre por divisão mitótica simples, mas parece haver um grande corpo de evidências de que em aquários marinhos, pelo menos, que as altas cargas orgânicas parecem favorecer a reprodução do ciliados.
A imagem abaixo é uma ferida necrótica causada por este parasita. O parasita pode ser confuso para o qual se Brooklynella tratada não é um problema nos erros de identificação uma vez que o tratamento habitual formalina irá destruir os dois tipos de parasitas.
Este parasita é tão mortal e tão rápido agindo como Brooklynella e permanecerá viável por algum tempo, mesmo depois de o peixe morreu.








A maioria das doenças bacterianas de peixes marinhos são infecções oportunistas secundárias, secundárias ao estresse como fracas condições da água, transporte e feridas.

Infecções Bacterianas internos - geralmente mostra-se como manchas de sangue ou listras visíveis no peixe, este tipo de infecção requer o peixe para ser removido para um tanque de quarentena para o tratamento tanto da sua água e sua comida para garantir uma rápida recuperação. Por favor, NÃO tente executar tratamentos no tanque principal.
Apesar de ser tratado dentro do tanque de quarentena, alimentar o peixe um alimento de peixes antibacteriano medicado como Gel Tec. Para um plano de tratamento inicial, eu em primeiro lugar, ir com uma medicação que tem como alvo as bactérias gram-negativas que estes são os problemas mais comumente experimentados. Tais medicamentos incluem Maracas 2 ou um medicamento baseado sulfa.
Se após o período de tratamento prescrito, descobriu-se ser ineficaz, eu então mudar para um medicamento de bactérias gram-negativas, tais como a eritromicina. Por favor, note que é extremamente importante que você execute cada período de tratamento até o final de seu comprimento de tempo prescrito. Se não, sujeitando as bactérias a períodos curtos de dosagem, que poderia ser a criação de uma estirpe resistente à medicação de bactérias, o que seria ainda mais difíceis de erradicar. Além disso, nunca misturar todos os medicamentos, independentemente de quaisquer fabricantes pretensões de ser capaz de fazê-lo.
Se você achar que você precisa mudar para um medicamento diferente, fazer uma mudança parcial da água e correr de carbono para remover qualquer vestígio do medicamento anterior antes de adicionar um diferente. Mesmo se o peixe fica muito melhor, nunca parar o tratamento, até a conclusão do período de tratamento prescrito.




Rot Fin. Evidente quando as nadadeiras mostram degeneração e começar a olhar irregular na aparência. A causa mais comum de podridão é o abuso físico, seguido de perto pela má qualidade da água.
As bactérias responsáveis ​​pela maior perda barbatana é uma bactéria gram-negativas e pode ser tratada num tanque de quarentena com um medicamento anti-bacteriano adequado.




Pop Eye / Nublado Olho. Um inchaço muito evidente e / ou turvação dos olhos, esta é mais frequentemente causada por má qualidade da água ou danos físicos ou abrasão aos olhos dos quais infecções bacterianas secundárias podem aproveitar.
Esta é uma outra bactéria gram-negativas responsáveis ​​por esta condição e pode ser tratada num tanque de quarentena com um medicamento anti-bacteriano adequado. Tal como acontece com todos os problemas de peixe, o estresse é a principal causa de doença, geralmente a qualidade da água pode ser responsabilizado. Em boa qualidade da água, esta condição quase sempre desaparece nela própria, sem tratamento adicional. Nos casos extremos, como mostrado na fotografia, um tratamento medicamentoso seria aconselhável.

Tratamento por Dr. A.J. Meyer - Utilizando um pequeno recipiente, coloque 4 litros de água do tanque e adicionar 1 ml de uma solução a 10% de solução oral Baytril (enrofloxacina). Coloque o peixe na durante 60 minutos a uma hora, uma vez por dia, com uma pedra porosa e repetição, durante 5 dias consecutivos. A mesma água pode ser re-utilizado de cada um dos cinco dias. Este medicamento ou a solução deve estar disponível por prescrição do seu veterinário local.

Crédito da foto: Kelly Jedlicki
Crédito da foto: Kelly Jedlicki Crédito da foto: Kelly Jedlicki Crédito da foto: Chuck Purdy


Vibriose. A infecção septicêmica rapidamente progressiva caracterizada por hemorragias na pele, letargia, anorexia e da eventual formação de pele profunda e ulceração muscular.
Diagnóstico e tratamento definitivo é baseado na cultura e testes de sensibilidade. A vacina comercial, produzido para salmonídeos, está disponível e valeria a pena considerar se Vibrio tornou-se um problema recorrente.




Pasteurelose. Este apresenta-se como uma septicemia hemorrágica semelhante à Vibriose. Se o peixe sobreviver a esta, em seguida, branco-acinzentado granulomatosa forma lesões no baço, fígado e rins - uma condição conhecida como tuberculose pseudo. O tratamento é com antibióticos apropriados.


Tuberculose peixe. Muito comum em peixes marinhos. Lesões granulomatosas devido à micobactéria pode afectar qualquer órgão e para que o peixe pode apresentar de caquexia, ulceração, anorexia, perda de cor, de dificuldade respiratória ou exoftalmia.
O diagnóstico laboratorial é essencial, especialmente por causa do risco potencial para o aquarista. Outras bactérias podem, ocasionalmente, ser isolado incluindo Edwardsiella, Aeromonas, Pseudomonas, Streptococcus, ou mesmo Flexibacter tarantellus Eubacterium - esta última bactéria afeta o sistema nervoso central, causando pigmentação alterada e os padrões de natação.

Crédito da foto: Kelly Jedlicki
Lesões externas Nota nódulos TB no fígado, bem como vermes
Crédito da foto: Kelly Jedlicki


Externo (gás?) Doença da bolha - Eu acredito que essas formações pode ser causada por dois, as condições do aquário separado distintas. Nas fotografias abaixo, as formações de bolhas parecem estar cheio de fluido, neste caso, uma infecção bacteriana seria suspeito.
Assim como com o "olho pop", um aquário, com elevados níveis orgânicos, ou a utilização de coral esmagado como substrato fornece as condições para o crescimento bacteriano, em tais números elevados, as bactérias podem rapidamente sobrecarregar o sistema imunológico peixes ou invadir os peixes protectora revestimento de muco.
Esta condição deve ver o peixe removido para um tanque de quarentena para o tratamento com um antibiótico, enquanto o aquário recebe uma filtração ou substrato fazer mais. Aumento mudanças de água vai ajudar no curto prazo, mas é preciso olhar para todo o sistema e as quantidades de alimentos a ser alimentados no sistema.

Se as formações de bolhas parece ser brilhante, então o mais provável é que um gás real envolvido. Isto pode ocorrer quando o total de gases dissolvidos no seio da água chegar a um nível de super-saturação. Altamente gaseificar a água pode conduzir a condições em que a água contém uma grande quantidade de gases dissolvidos que depois sai da solução dentro do peixe e forma bolhas de gás efectivas, alguns dos quais irão aparecer externamente sobre o peixe, assim como o peixe tendo formações internas bem.
As temperaturas mais elevadas ou a um aumento repentino da temperatura pode levar os gases para fora da solução. Para curar esse problema, você pode querer reduzir ou retardar a quantidade de aeração do tanque está recebendo e garantir a temperatura da água mantém dentro dos parâmetros normais.

Photo by Matt Pedersen Foto por Matt Pedersen
Fotos fornecidas por Matt Pedersen de MarineBreeder.org


Micobacteriose - aparência Emaciated ao longo do estreito, borda dorsal. A barriga afundado torna-se perceptível, embora também pode ocorrer inchaço (ascite), devido ao acúmulo de líquido na cavidade do corpo.
Exopthalmia unilateral ou bilateral (Popeye) são sintomas comuns, bem como as escalas levantadas, coloração pálida, e em casos avançados, crônicas, curvatura da coluna vertebral. Tudo isso logo leva a uma perda de apetite, natação irregular, reações e reflexos muito reduzidos.
Em última análise, o peixe afetada torna-se letárgico, buscando os cantos do aquário, parecendo querer permanecer separado dele do tanque companheiros até que ele morra. Citação de Mr. Lance Ichinotsubo.
Como é o caso com qualquer uma das bactérias, são oportunistas e tirar proveito do que outras doenças, têm feito para o peixe causando infecções secundárias. As fotos abaixo mostram esta estirpe bacteriana ter feito isso como confirmado pela identificação de laboratório como sendo um Mycobacterium.

Foto apresentado por Morgan Foto apresentado pelo Morgan


Mycobacterium marinum - Esta estirpe bacteriana é um perigo muito real e presente para nós e tem o maior potencial para a contração humano com uma doença associada com o seu aquário.


Saprolegnia - (fungos) - doença fúngica em peixes tropicais está associada a condições ambientais adversas. Infecção, quer ocorram em indivíduos isolados ou em proporções epidêmicas, é precedida por algum estresse ambiental que perturba as defesas do hospedeiro normais.
A maioria destas infecções são atribuídos aos membros do género Saprolegnia. Estes organismos, considerados saprófitas "moldes de água", são um componente normal, onipresente dos ecossistemas aquáticos. Saprófitas viver fora de decomposição de matéria orgânica e são essenciais para a reciclagem de nutrientes de volta para o meio ambiente.
Se você já viu um pedaço de comida de peixe deixou no aquário e foi coberto no que parece ser de algodão, esses são todos os filamentos do fungo fazendo seu trabalho de decompor produtos orgânicos, o problema é quando eles começam a tentar quebrar o seu peixe vivo e também pode aparecer como crescimentos cotonosas sobre o peixe também.
As infecções fúngicas podem ser assassinos invisíveis se as guelras estão infectados, o que pode acontecer se um outro patógeno, como um parasita tenha danificado as brânquias, permitindo que o fungo para obter acesso.


Filamentos de fungos individuais caso grave na área da cauda



Os vírus parecem ser muito comum em peixes, embora nem todos são associados à doença. O tratamento é pouco prático, além de prestação de melhores condições para permitir que o próprio sistema imunológico dos peixes para tratar a infecção.


Vírus Lymphocyctis. Este vírus induz as células para formar enormes que parecem grosseiramente como massas branco-acinzentadas nas nadadeiras e brânquias. Tais células anormais podem também ser encontrados no músculo e na cavidade do corpo.
Pode ser confundida com infecções por clamídia (epitheliocystis), cistos de parasitas ou sarcomas. As infecções são geralmente auto-limitada e pode espontaneamente clara da sua própria vontade.


Missas de células no corpo Nota fungo como a aparência de barbatanas



Photo by Sherry Zawacki Photo by Sherry Zawacki
Lymphocyctis em uma cowfish



Tang Disease Fingerprint. Oval áreas de impressão digital, como de descoloração ocorrer nas laterais espigas e peixes cirurgião. Peixe alimentar bem no início mas as mortes podem ocorrer. Dadas as condições ideais da doença parece ser auto-limitante.
Inicialmente pensava ser um resultado de danos traumáticos, investigações microscópicas não conseguiu confirmar esta; acredita-se que apesar de não ser viral partículas virais ainda têm de ser identificados.


Infecciosa do vírus da necrose pancreática. Geralmente considerado uma doença de salmonídeos vírus IPN (ou para ser mais preciso, um vírus indistinguível da IPN) tem causado doença em mais de vinte diferentes espécies de peixes marinhos tropicais.
Em um surto o peixe perdeu o apetite, tornou-se apático e, eventualmente, desorientado. Alguns tornaram-se ascítico e hemorragias na base das aletas eram comuns. Ao contrário do salmão não havia ninguém da necrose clássico do pâncreas.


Encefalite Angelfish. Visto em angelfish francês e cinza, peixe afetada torna-se letárgico, perdem o apetite e secretam excesso de muco. Eventualmente, eles perdem o equilíbrio e morrer. Não há tratamento conhecido ou medidas de controle.


HLLE ou "cabeça, lateral linha de erosão" Cabeça e lateral erosões linha vistos em peixes marinhos. Associada com um aquariovirus. Geralmente começa como corrosão visível (buracos) ao redor dos olhos e ao longo da linha lateral. Melhor qualidade da água e dieta geralmente permitem que o peixe para se recuperar totalmente.









Platelmintos turbelários ter causado danos à pele e eventuais mortes em espigas amarelas. Outras espécies afetados incluíram peixe cirurgião, peixe-anjo, peixe-borboleta, peixes-papagaio e bodião. Surtos são associados com os níveis de criação e de alta pobres de matéria orgânica no aquário.


Monogenético Parasitas são mais conhecidos como vermes ou platelmintos, que vivem como parasitas em peixes normalmente infestam as áreas de emalhar primeiro. Sendo monogenético significa que eles têm um ciclo de vida direto e não precisa de um hospedeiro intermediário para se multiplicar. Estes parasitas são geralmente transmitida por contato direto entre os peixes.
Métodos de tratamento de longo prazo, tais como banhos de formalina será necessária uma vez que os ovos desses parasitas podem sobreviver a um tratamento inicial de tempo. Mais frequentemente estão localizadas sobre a pele e em guelras câmaras e mais raramente na boca e cavidades do corpo. Eles usam acessórios gancho para segurar a epiderme, enquanto alimentando-se da pele e do tecido branquial, o que causa danos apenas superficial.
Mais importante, elas podem provocar ulceração epidérmica após alimentação pesada, assim, em grandes quantidades, pode na verdade causar danos. Eles também são pensados ​​para transmitir outros agentes patogénicos. O tratamento deve incluir medicamentos anti-bacterianos para evitar infecções secundárias, como mostrado abaixo no peixe.

Foto de Rob Hasler Photo by Rob Hasler
Monogenético Flukes, por favor, consulte o link acima para mais detalhes e opções de tratamento.


Trematódeos monogenéticos (monogenéticos = ciclo de vida direto) dos gêneros Gyrodactylus e Benedinia ocasionalmente causar problems.Often perto dos olhos ou guelras, peixes afetados apresentam sinais de respiração pesada e zero contra objetos no aquário.
Alguns peixes podem pairar na água com suas barbatanas preso apertado contra seu corpo. Os olhos podem ser inflamada - o Neobenedenia trematode pode causar úlceras de córnea com eventual perda funcional do olho.
Doenças causadas por vermes nematóides e são relativamente raras em aquários, porque na maioria dos casos é necessário um hospedeiro intermediário (s) no ciclo de vida do verme - uma fase a partir da qual o peixe serão isoladas no aquário. Ciclo Encistado ou vermes vivos podem ser encontrados em peixes. Algumas espécies podem ter uma capacidade de mudar para um ciclo de vida direto - para Spirocamallanus exemplo, que tem sido encontrados em 16 espécies de peixes marinhos tropicais em águas havaianas, pode vir a ser um problema em peixes de aquário.


Pesado Infestação Trematódio




Nematóides ou lombrigas internas, enquanto um pouco raro em peixes criados em cativeiro desde que a maioria dos worms precisa de um hospedeiro intermediário para o ciclo de vida, o mesmo não pode ser dito de espécimes capturados na natureza, o que no nosso hobby torna-se a maior parte das nossas espécies disponíveis.
Os peixes tropicais marinhos são provavelmente capazes de levar para casa uma variedade de problemas com eles. Um alimento para peixes medicada deve ser usado para administrar o medicamento. Como sugestão, Hikari faz um produto chamado Prazi-Pro, em que o ingrediente activo é o praziquantel, também, Gel-Tek faz um produto chamado Ultra cura PX, que contém o metronidazol, flubenol e praziquantel, todos os quais são de-vermífugos.



Além de uma barriga "inchada", tendo a descarga de um peixe "pegajoso" excremento aparecendo geralmente é o único primeiro indicador de que teremos de um problema de lombriga interno. Embora uma tal aparência "fibroso" também só pode ser uma indicação de que o peixe precisa de uma dieta mais carnudas bem.
A ausência de quaisquer sinais visíveis de verdadeiramente tal infestação, é uma boa razão para supor que todos os peixes recém-adquirido / capturados estão infestados de vermes e deve ser medicado, como tal, enquanto eles estão no seu obrigatório seis semanas período de quarentena.

A gravidade da infestação de nemátodos nos peixes irá variar dependendo do estágio de vida, espécie e número de nemátodos presentes, a idade e as espécies de peixes infectados, e os locais de infecção.
Apesar de nemátodos adultos são tipicamente encontrados no tracto intestinal, peixes adultos e noutras fases da vida pode ser encontrado em quase qualquer órgão, mas eles são mais habitualmente presente nos músculos, o fígado e os tecidos circundantes dos órgãos internos.
Sinais visíveis de infecção podem incluir hemorragias, cistos ou formação de granulomas (granuloma é uma reação por células imunes no qual as células tentam "cercar" algum corpo estranho, neste caso, o worm. Granulomas formados em torno de vermes podem parecer pouco marrons "rock-como" áreas na forma do verme, mas será cercado por uma área clara distinto em sua própria borda), caroços ou nódulos externos, inflamação e necrose (presença de tecido morto e morrendo.
Nematóides adultos no dano do trato intestinal seu forro e roubar o peixe de nutrientes, causando um efeito de "desperdiçar". Estes são os únicos tipos de vermes que podem tratar por quaisquer vermes fora do trato intestinal são para todos os efeitos, intratável.
Alimentando os nossos peixes alimentos vivos ou marisco fresco pode transferir vermes para o nosso peixe, como tal, eu congelar todos os alimentos frescos para garantir a todas e quaisquer vermes morrem, também gostaria de evitar a alimentação de alimentos vivos, como outros peixes para nosso maior peixe predatório.
Para o tratamento, um alimento medicamentoso, tal como um alimento anti-parasitária que contém pelo Selva praziquantel, levamisole e metrodinazole. Os dois primeiros medicamentos vai deworm eo último vai trabalhar contra protozoários intestinais. Outro produto chamado Ultra cura PX por Gel-Tek podem também ser usados.

Crédito da foto: Kelly Jedlicki



Photo by Solos2 Photo by Solos2 Photo by Solos2

Citação Leslie Harris "Um copepod parasita interno chamado magnificae Serpentisaccus que vive no fogo peixe laranja Nemateleotris magnificae O que você parece ser o mesmo ou um parasita semelhante O nome do gênero do parasita -.. Serpentisaccus - descreve os dois longos encaracolados ooteca . O resto do corpo está profundamente enraizado no corpo do peixe. Mesmo se você tirar os fios de ovos, a menos que o parasita está tão danificado que ela morre ela só vai crescer novos sacos de ovos. Este tipo de parasita normalmente não matar o peixe e se o peixe é saudável, ele deve ser capaz de tolerar o parasita. O ciclo de vida do parasita não é conhecido. copepodes similares percorrer até 11 estágios de desenvolvimento a partir de formas planctônicas antes de se tornarem a forma final do adulto. Algumas espécies requerem um hospedeiro intermediário como um caracol, mas outros não, uma vez que eles deixam de ser planctônicas eles encontram um peixe hospedeiro para viver Sem conhecer o ciclo de vida que é impossível prever se os ovos podem sobreviver por tempo suficiente para se tornar parasitas adicionais Esperemos que eles.. vai ser comido ou removido através de filtração do seu aquário. esses parasitas tendem a ser muito específico sobre o que os peixes vivem em por isso é improvável que eles atribuem a qualquer outro peixe no aquário. " Fecha aspas.


Abaixo: Vários Copépode e parasitas Isopod


Photo by Jeri Middleton


Caligidae (copépodes) Hatschekiidae (copépodes) Lernanthropidae (copépodes)


IDENTIFICAÇÃO crustáceo parasítico
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Este grupo inclui alguns "velhos favoritos", como o peixe piolho Argulus sp. que, ocasionalmente, podem aparecer. Copépodes parasitas pode ser visto, muitas vezes, perto dos olhos ou guelras. O isopod parasita Icthyotaces pteroisicola foi relatado para causar inchaços da pele marcados no lion fish Pterois lunulata, cada um agindo inchaço como um saco de proteção para um parasita. Para grandes Isópodos óbvias ligados ao peixe, como mostrado acima, a remoção manual seria melhor, o que pode ser feito com um par de pinças, ou colocando-os numa solução de imersão.



Doença Terminologia e Drogas Tratamento


Quando se trata de curar um peixe, existem apenas dois métodos disponíveis para nós, ou quimioterapia ou ambiental, sendo que ambos têm o seu lugar, mas nunca dentro de nossos tanques.
Todos os tratamentos devem ser realizados fora do tanque principal dentro de um tanque de quarentena. Enquanto há amadores que insistem em correr em casa com suas novas aquisições e colocá-los diretamente no tanque principal, então sempre haverá doenças e problemas de parasitas.
Todos os grandes aquários de todo o mundo têm rigorosos procedimentos de quarentena no lugar por uma razão. Ele funciona!.
Além de usar um medicamento para um tratamento, você também deve fornecer as condições da água cristalinas para reduzir qualquer estresse nos peixes, bem como não dar o patógeno seu ambiente adequado (laden orgânico).
Mantendo a temperatura do tanque na extremidade inferior (baixo a meados dos anos 70) irá impedir o crescimento da maioria dos organismos patogénicos e pode permitir que os medicamentos a ser mais eficaz. Também mantendo a salinidade inferior (SG 1.018) ajuda a oxigenação como muitos antibióticos "trabalho" melhor em salinidades inferiores também.
Redução do stress é muito importante neste momento como o estresse vai aumentar a taxa metabólica do peixe, o que aumenta a necessidade de oxigênio, o que aumenta a taxa metabólica, um círculo vicioso.

TODOS OS PLANOS tratamento deve ser efectuado até ao fim do seu comprimento sugerido de tratamento, mesmo se o peixe está melhor, continuar o tratamento. Para cortar o tratamento a curto só convida A CRIAÇÃO DE MEDICINA patógenos resistentes.

Uma nota de peixes sem escamas - Qualquer medicamento utilizado no tratamento de parasitas, tais como formalina e cobre deve ser utilizada a metade da dose recomendada, se vir a ter problemas durante a peixes tais tratamentos, uma mudança da água será necessária para reduzir a medicação níveis e um outro plano de tratamento deve ser considerada.
Para Mandarins - Quais peixes nomeadamente viscoso que não são tão suscetíveis à infestação de parasitas externos como outros peixes pode ser. No entanto, eles não são imunes, e são extremamente sensíveis a compostos de cobre, de outros medicamentos que contêm metal de base e formalina. Eles são melhor tratadas através da manipulação ambiental, como hyposalinity.


Reduções / BANHOS - artigo geral sobre como eo que usar por um determinado infecção / infestação.

HIPO SALINIDADE: A redução da salinidade da água até 1.009 irá reduzir o stress em peixes e matar alguns tipos de parasitas, principalmente, Marine Ich. Este tratamento requer testes salinidade preciso, que um refratômetro fará. Os hidrômetros habituais não são precisos o suficiente para garantir os níveis de salinidade adequadas sejam alcançados. Eu recomendo vivamente usar este tratamento durante todos os períodos de quarentena para os recém-chegados de peixes.
Kits de teste - Se você testar a sua água de cálcio ou magnésio em níveis hyposaline você terá um resultado de teste baixou muito. Desde kits de teste são afetados por níveis de temperatura e salinidade da seguinte fórmula levará hipossalina em consideração. Faixa de temperatura de 74 86f.
Para os testes de cálcio - Tire suas leituras atuais de seu SG e subtrai-lo a partir de uma base de 1.025 se sua temperatura está abaixo de 80 e 1.023 se sua temperatura é superior a 80 e é um multiplicador de 9,632, em seguida, acrescentar que o número de seus resultados de teste de cálcio que o kits dá. Exemplo - 1,023 -1,009 = 0,014 x9.632 = 0,134848 rodada para 135, a leitura atual é de 230 +135 = 365
Para os testes de magnésio - Use um multiplicador de 2,741, mas subtraia esse número do seu teste atual, ele irá ler um pouco maior do que o normal o mais fresco a água fica.

Formaldeído (formol - formaldeído% 3) - Um tratamento muito eficaz para parasitas. Extremo cuidado deve ser usado quando manusear este químico. Por favor, tome o tempo para ter certeza de entender plenamente os seus perigos e uso correto.
DOSAGEM: 1 colher de chá de uma solução a 3% por 10 galões, em dias alternados, durante 10 dias. Combina bem com verde malaquita.

Nota: Para aqueles de vocês que vivem em formalina é controlado ou restrito, há um outro produto chamado ProForm C, que contém tanto malachyte verde e formol, que deve estar disponível para você.

COBRE medicamentos com base - Outro tratamento eficaz para os parasitas, e como em todos os tratamentos químicos, é preciso ter cuidado com o seu uso, dosagem exata é muito importante e deve ser feito fora do tanque principal. Um quelato de cobre é considerado como sendo menos de um perigo para os peixes, mas pode não ser tão eficaz contra os parasitas. Para parasitas desconhecidos, gostaria de usar este método, pois ele vai matar todas as espécies de parasitas externos, com exceção de Brooklynella, então mergulha formalina seria aconselhável. Eu, pessoalmente, recomendo Cupramine ser usado.
DOSAGEM: Tratar de acordo com a sua solução para trazer o seu nível de cobre para ,15-,20 ppm. Cobre seqüestrado (muitas vezes chamado quelatados, mas isso é incorreto, meio quelatos inactivada) sulfato funciona melhor (ácido cítrico ajudar a alcançar isso). Sais de cobre solúveis funcionam bem apenas em água doce. Não use com caracóis e outros invertebrados, não usar em aquários de recife, e observe, quando usa como um algicida, o cobre é absorvido pelas algas, em seguida, liberado quando ele morre. A remoção do cobre retido pode ser difícil, apenas com EDTA (Ácido etilenodiaminotetra Acid) e alterações removê-lo, NÃO carbono água.

DIPS ÁGUA DOCE - Enquanto eu não sinto que um mergulho de água doce é uma cura, uma vez que nem todos os parasitas serão removidos, e pode ser muito estressante para os peixes, mas este procedimento é útil se o peixe é altamente infestada e precisa de um pouco de alívio imediato, por redução do número de parasitas em anexo, pode ajudar a outros métodos de tratamento mais eficazes.

ERITROMICINA - Eficaz contra a maioria das bactérias gram-positivas e algumas bactérias gram-negativas e fungos. Ele também é usado para destruir as cianobactérias, mas tem seus riscos quando utilizado em um aquário de corais.
DOSAGEM: 250 - 500 mg por 20 litros a cada 24 horas, com uma mudança de água de 25% antes de cada tratamento. Tratar por 10 dias.

METRONIDAZOL - Um tratamento muito eficaz para as infecções por protozoários internos.
Posologia: 250-500 mg por 20 litros. Trate a cada 24 horas, com uma mudança de água de 25% antes de cada tratamento. Tratar por 10 dias.

PIPERAZINA - Vendido como Pipezine e é útil para o tratamento de vermes redondos (nemátodes internos).

Verde de malaquite - Parece ser um composto perigoso de utilizar, mas foi mostrado ser eficaz contra uma variedade de problemas, mais comumente, como um tratamento para as infecções fúngicas.
DOSAGEM: 1 colher de chá de uma solução de 0,038% por 10 litros todos os dias durante 10-14 dias. Ou uma gota de solução de 0,50% por galão em dias alternados durante 10 - 14 dias. 25% mudanças de água são recomendados antes de cada dose. Use metade da dose para os peixes escala menor e delicada como Clown Loaches e Tetras Neon. Dose dupla para aquários marinhos. Nota: verde malaquita é mais tóxico em maior ph.

NEOMYCIN SULFATE - Um tratamento eficaz para infecções bacterianas. NUNCA misture com sulfato de cobre!
DOSAGEM: 250 mg por cada 10 litros de água. Trate a cada 24 horas, com uma mudança de água de 25% antes de cada tratamento. Tratar por 10 dias. Para a tuberculose, a utilizar por até 30 dias.

Azul de metileno - comumente usada como uma "cura tudo" para infecções bacterianas.
DOSAGEM: 1 colher de chá de uma solução 2,303% livre de zinco por 10 litros todos os dias durante 10 dias, com mudanças de água antes de cada tratamento. Melhor usado em um tanque de quarentena. O azul de metileno pode destruir bactérias nitrificantes e plantas no aquário display.

MINOCICLINA - Vendido como Maracas 2, muito eficaz contra infecções bacterianas, se usado com o dobro da dose recomendada. Nota: Este medicamento também é administrada para nós seres humanos uma vez que é uma infecção bacteriana que pode pegar de nossos tanques de peixes! Infecções humanas

NITROFURAZONA - Vendido como Furacyn, eficaz contra infecções bacterianas.
DOSAGEM: 250 - 500 mg por 20 litros. Trate a cada 24 horas, com uma mudança de água de 50% antes de cada tratamento. Tratar por 10 dias.

KANAMYCN SULFATE - Vendido como Kanacyn, eficaz contra infecções bacterianas.

OCTOZIN - Útil para parasitas internos.

Praziquantel - Vendido como Prazipro e Droncit, eficaz contra Trematódeos. Embora isto seja um problema muito difícil de diagnosticar, é importante notar que, com Tremátodos, existem duas formas distintas de preocupação para nós, o que envolve os seus ciclos de vida, existem digenéticos parece que requerem dois ou mais outras formas de vida que se devem passar antes de acabar em nosso peixe, uma vez que as outras formas de vida não estão presentes em nossos tanques, este problema só vai morrer por conta própria. O tipo de trematódeo que é motivo de preocupação para nós são os tipos genéticos mono que têm apenas um host necessário (o peixe). Se o medicamento é administrado através de banho que não será tão eficaz quanto a administração de parasitas internos através dos alimentos. Podem ser obtidas on-line: Nationalfishpharm.com ou através de um veterinário.

Acriflavina - Eficaz contra o parasita Amyloodinium.

SULFASOXAZOLE - Eficaz contra infecções bacterianas.

TRIPLE SULFA (sulfamerazina, Sulfametazina, Sulfatiazol) - Tratamento de infecções causadas por bactérias gram-negativas, barbatana ea cauda podridão e fungos na boca.
DOSAGEM: 250 mg por 10 litros a cada 24 horas, com uma mudança de água de 25% antes de cada tratamento. Tratar por um período mínimo de 10 dias.

Tratamentos "natural":

PIMAFIX - Eficaz contra o algodão como infecções fúngicas, bem como infecções bacterianas externas e internas. Há um debate sobre tais medicamentos entre o hobby, alguns são contra o seu uso, enquanto outros amadores notaram muito bons resultados com este produto se utilizado em conjunto com Melafix. Uma palavra de cautela com seu uso, houve observações que os peixes podem experimentar a privação de oxigênio / asfixia. Como tal, o aumento de arejamento deve ser utilizado, bem como monitorizar o peixe de perto.

ALHO-Na minha opinião corrigidos, enquanto que a utilização de alho é ainda um pouco controverso de um aditivo, que faz funcionar como um anti-helmíntico leve (vermífugo) e tem algumas propriedades anti-bacterianas, mas deve ser utilizado com mais tratamentos convencionais.

Betaglucano - ".. Betaglucano funciona como um modificador de defesa biológica Ele ativa o sistema imunológico, estimulando receptores de macrófagos que levá-los a reagir como se um fungo está atacando o corpo" Em outras palavras, esta é uma ótima maneira de ajudar os peixes a se ajudar, completando este produto para a alimentação dos peixes vai aumentar o seu próprio sistema imunológico e pode salvar-lhe algumas viagens à farmácia peixe.



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acmsjc
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Re: fish skin diseases. guia em ingles

#3 Mensagem por acmsjc »

Estou tendo um problema em meu aquário de água doce comunitário. O aquário é de 240 litros, tem 6 kinguios, 5 cruzeiros do sul e 2 beijadores. Tenho tido aparição de fezes com bolhas de ar, a mesma fica flutuando no aquário.

Tem como você me ajudar?

Grato

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Ramon Brescovici
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Re: fish skin diseases. guia em ingles

#4 Mensagem por Ramon Brescovici »

acmsjc, amigo, voce precisa abrir um tópico no local certo. eu nunca tive agua doce nao posso ajudar.
embora injúrias, insolências e insultos de todo gênero jorrem com inesgotável espontaneidade da alma humana, é infelizmente verdade que nem sempre nos vem à mente no momento exato o impropério mais bem-soante ou a ofensa mais pertinente
Schoppenhauer

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